Tuesday, February 5, 2013

cuti semester yang kedua terakhir

cubit pipi kanan cubi pipi kiri.gosok mata laju-laju.sambil jerit 'argghh.cuti dah nak abes!!!'-emosi.abaikan
Apa yang telah dilakukan pada cuti kali ini seperti biasa adalah sama seperti cuti-cuti sebelum ini ,di mana masakan sup ayam akan menjadi pilihan bila virus malas menular.sup ayam?antara masakan pertama yang pandai belajar walaupun sesisi rumah akan kata sup aku kureng sedikit namun aku puas hati sebab adik aku,Hariz makan bertambah-tambah.Serius,di waktu ini 'k.ty sayang hariz!'sengih.oh.ada tambahan rutin yang aku lakukan iaitu menghantar dan mengambil adik aku pulang dari mengajar.Jarak ke rumah ustazah tu tak adalah jauh berkilometer tetapi untuk keselamatan, pekhidmatan delivery aku tawarkan untuk adik aku dan kawannya.Akibatnya 5.30pm sharp,aku harus sudah ada di hadapan rumah ustazah untuk pick up tuan kecik itu.Sebenarnya, perkhidmatan delivery ini adalah wajib kerana ketika aku tidak bercuti mak aku sudah pun lali dalam melakukan tugasan ini;)Oleh kerana trademark cuti aku adalah kalau cuti cuti lah sepuas2nya maka aku tidak mengulangkaji atau menyambung PSM aku.Sungguh virus menular dan sukar untuk diubati dan aku berharap dengan kembalinya ke UTM nanti virus tersebut akan menjadi lemah.Sekian,wassalam.

2 comments: