Thursday, August 22, 2013

Red velvet cake for birthday mak !

#Assalamualaikum


red velvet comot.hehew
Tanggal 20 Ogos haritu,ulangtahun kelahiran mak yang ke-48.Disebabkan aku secara rasminya adalah seorang penggangur terhormat yang tidak mempunyai pendapatan  tetapi mempunyai duit raya  maka aku decide nak buat kek untuk mak. 
Mak pernah cakap teringin nak buat red velvet, tapi itulah, mak aku ni busy tak muncul2 pun red velvet nye.Jadi aku pun rasa this is the right time to try rvc.yes!Pagi 20 haribulan tu, pergi ajak akak beli barang kat kedai kek. 
Barang-barang untuk buat red velvet ni mahal-mahal, banyak pulak tu, tapi rasanya boleh buat 3-4 round lagi la rvc untuk the next-next time. Lepas dah beli barang tu, kelamkabut gak la nak buat sebab ada masa 2 jam lebih je sebelum mak balik kerja.
Aku pulak baru first time try, so asyik belik resepi je 2, 3 saat.
Time hidang kat mak tu tak sempat pun freeze kan kek ni,haha, tu yang dalam gambar cream cheese tu nampak macam melting je.
Oleh kerana aku masih newbie lagi, jadi kek ni tak la sedap hingga menjilat jari cuma bolehlah sampai ke tekak.hehe

RVC in the house!!!



To be honest, feeling like i'm a big big girl now.sobs.berjaya akhirnya buat kek untuk mak.Sorang-sorang je kot buat kek#akak ada tolong gak tapi 30% je.haha#. Im a big girl!!weeee.



acara memotong kek.yuhuuu

No comments:

Post a Comment