Friday, October 17, 2014

yay.dapat mybrain15 master!

alhamdulillah.risau tahu tak dapat.sebab ada tersalah isi kos waktu degree.tapi kawan aku cakap tak payah risau sebab yang tu tak penting.and end up betul apa yang dia cakap so aku dapat scholarship tu.

Actually senang je nak minta scholarship ni, pastikan bagi dokumen yang betul ikut cara nya then, permohonan korang diluluskan lah. Proses permohonan ni ambil masa dalam 2 bulan lebih .Aku mintak hari tu bulan 8 (awal bulan 8 lebih kurang) , then pertengahan bulan 10 ( 16/10) dapat emel bagitahu dah boleh semak keputusan.And thanks to Allah i got it dan sekarang proceed ke step seterusnya surat penjanjian etc dan settle kan dalam masa 14 hari....

Sepatutnya dah minta scholarship ni last sem tetapi takut dapat posting( since syarat scholarship ni individu yg bekerja bawah kerajaan tak boleh apply)  jadi aku tak apply. Sekarang bayang-bayang posting macam kejap ada kejap tak ada so why dont la aku apply kan...ada peruntukan diberikan..so mari ramai2 sambung belajar! haha.padahal bila kawan tanya pendapat ok ke dia nak sambung belajar..mula2 aku cakap ok ..sebab posting lambat kan...tetapi lepas tu aku tambah lagi fikir2 betul2 wey pegi kelas tu belajar semua tu best lah (bagi aku lah tapi sekarang ada satu subjek tu buat aku nak nanges...susahh...wuuu) nak buat reseachh tu erghh berat sikit.hehe..So fikir untuk diri sendiri, jangan follow orang.Jika anda rasa anda boleh,move on.Jika anda rasa anda tak boleh,tetapi nak sahut cabaran ini..yey..move on too! 


to my ownself: keep up your spirit.


cr : mytice FB

No comments:

Post a Comment