Tuesday, December 2, 2014

done setup makmal dan studio rekabentuk

ya Allah , pengsan terus lepas magrib (maksud pengsan kat sini tertidur dengan begitu lena tadi),sedar2 dah hampir pukul12 malam,sudahlah tidur dengan telekung.bajet nak tunggu isya' last-last isya yang tunggu aku.zszz

Akhirnya siap juga setup networking dengan wiring untuk makmal.Kitorang buat 2hari, minggu lepas (selasa) dengan hari ini. Pengalaman pertama aku pasang suis,tak susah mana pun,sebab ada technician yang ajar dan panduan ada cuma gigil juga lah tangan. Lepas tu boleh pulak bila pasang kat dinding tak boleh guna suis nya,rupa-rupanya tak looping.Haha.kerja aku lah yang tu.Terpaksa betulkan balik dengan gigih and at last I did it! Sekarang ini aku rasa positif sikit nak buat kerja-kerja teknikal ni yang melibatkan tangan walaupun tangan juga gigih berpeluh. Tadi juga aku kena configure wireless untuk router, bagus betul Dr. pilih aku macam tahu-tahu je aku malas nak pasang skru bagai tu. Blur juga mula-mula nak configure macam mana nasib ada classmate yang tolong sekali. So, lepas ni kalau ada router baru aku boleh configure sendiri dah, tukar nama,letak username,passoword,security key.huhu..Harap-harap tak lupa lah.

Minggu depan projek kat sekolah pula,yang projek kat sekolah ni tak banyak wiring,banyak kena pasang pipe dekat atas, jenuh la nampaknya nak memanjat tu.hemm.


No comments:

Post a Comment