Saturday, April 4, 2015

Diari Cikgu 2

-a long weekend-
cuti 4 hari.

Pencerapan.

Untuk kali ke2 aku telah dicerap.Alhamdulillah semua berjalan lancar.The students behave well.Im so happy.Thank you Allah.Cuma tak happy dengan markah nya. Rasa macam aku dah buat yang terbaik.Dia siap tanya ok tak,puas hati tak markah?aku jawab..tu je ke..lepas tu die cakap dengan tersengih-sengih..tak puas hati ke?tak apa?saya boleh suruh ketua bidang observe lagi.(hoii.dalam hati je mampu jerit)hemm.okela.tak apa lah tak nak la kena cerap lagi.hehe.So,dah rasa tenang.alhamdulillah.Padahal dia cakap nak masuk kelas hujung nak tengok aku mengajar macam mana.Aku hanya mampu jawab ye..masuklahh..silakannnnn.with pleasure(padahal dalam hati..ahh..tak payah lah nak observe lagi).hiii.itulah ketua panitia ku yang sangat komited dan berdedikasi.

NAK GRAD PLEASE !!!!

Esok nak wassap SV sambil merayu..dr.saya nak grad please..tolong saya dr.!
hehe.penangan lepas tengok kawan2 dapat surat invitation konvo.

PDP PROGRESS

Tiap kali tulis bab3 set kat papan putih,budak2 punya respon ' cikgu, banyak nye bab3 ni bila kita nak habis' haha.korang ingat korang je bosan.cikgu pun bosan.lambat sebab korang lah bukan sebab cikgu.Tiap2 kali jumpa nombor perdana tiap2 kali tu cikgu kena terangkan.bukan setakat nombor perdana,nombor genap,nombor ganjil semua adik beradik nombor lah.padahal belajarnya bab set.Tak kisah pun nak terangkan,tetapi tak melekat dalam otak tu yang geram.hewhew

Form5 dah masuk bab3 penjelmaan,pening fikir nak ajar macam mana. Kalau bagi kertas latihan cepat pula diorang siap nanti dah siap bercakap.Kalau suruh salin pula lambat salinnya..dilema cikgu dibuatnya.Pelajar yang tak nak belajar, dah 2,3 kali minta keluar buku tak nak keluar, so I just simply ignored them. Tak nak belajar is not okay but okay than dari tak hormat cikgu. So,kalau tak nak belajar just stay at ur place and dont disturb others!hehe.

No comments:

Post a Comment