Friday, May 9, 2014

life 10

friday-weekend
ingat kan minggu ni assignment tak banyak da.
Bila list satu per satu wahhhh banyaknyewwwww
seriously???okay.kena stay strong sampai penghujung sem ni.mudah-mudah an

hari ini saya sangat rajin.saya rasa saya kena berlatih jadi rajin.bukan berlatih cuma membiasakan.Sebabnya kalau saya nak dapat imam yang rajin,maka saya juga perlu rajin.tak gitu?
hari ini bangun awal.alhamdulillah.Dan hari ini 2 kali masak.rajinnya saya.pagi-pagi buat roti telur yang celup tu dan tengahari masak sardin.ala--roti telur je pun..sarrdin je pun..campak-campak je.tapi kalau tak rajin mana bisa saya lakukan semua ini.Dan tahniah perut sebab hari ini tak bernada kpop mahupun irama malaysia.

Dari pagi dan petang saya fokus untuk siapkan blog authoring.Nampak mudah tapi sebab selalu tangguh buat kerja jadi banyak entri yang tak buat lagi.Blog organisasi jangan cakap lah, buat nanti mesti rasa nak pengsan.tak sanggupppp.lagi banyak entri tak buat. 

Bukan mudah bagi saya nak disiplinkan diri, tapi macam yang saya cakap tadi kalau saya nak imam saya nanti mempunyai ciri-ciri yang mahmudah maka saya pun perlu la ada ciri-ciri macam tu. Jadi saya ambil ini sebagai pemangkin untuk saya ubah diri saya.pemangkin sahaja..tak lebih dari tu.eh..


2 comments:

  1. amboi.. pencarian imam sudah bermula kah???

    ReplyDelete
  2. hikhik.malu kite fara baca.
    pencarian imam tu dlm doa je buat masa ni..heee
    tapi yg ni pencarian iman dm diri sepatutnye.hehe

    ReplyDelete