Monday, August 11, 2014

buat dulu baru cakap

cakap banyak tak guna, kalau tak buat kan.
Jadi tinggal lebih kurang 18 hari lagi untuk aku siapkan draf bab2(literature review)..
memang kena siapkan , sv dah pesan awal2 kena bagi before naik cuti.
hahhh..ni lah bila suka sangat buat kerja last minute.padan muka kat diri sendiri .uaah

Setiap kali nak buat research,nak buat literature review setiap kali tu lah nak kena google.secara teori-nya tahu, bila kawan tanya ber-iya bercerita...tetapi secara praktikal..ayoo...manyak pening.manyak ngantuk
Jadi aku decide nak tulis kat sini serba sikit perjalanan proses pembikinan bab2 ini.

1.Tajuk aku dah ada, jadi tak risau.Ini semua idea sv .i follow je. Tambahan lagi tajuk yang sv cadangkan tu best!Tetapi masih boleh tukar tajuk sv cakap. Jadi seterusnya aku kena baca berpuluh-puluh jurnal atau mengikut beratus-ratus(dalam mimpi je).

2. Buat gant chart (ni bukan dalam proses menyiapkan bab 2 tapi untuk bab 1-3).Gant chart adalah jadual kerja. Jadi kerja kita akan lebih teratur.
rasa kena anjak ni.kena extend sikit masa untuk menulis bab2 kat September tu :"]


3. Cari jurnal di database.Biasanya setiap universiti ada sediakan akses untuk pelajar dia. Jurnal lebih mudah dicari jika  secara spesifik (guna advanced search). Macam aku, aku cari berdasarkan 4 keywords iaitu social learning environment, facebook, interaction dan active learning.Keyword ni yang sv aku suruh cari dan aku pun ada juga guna keyword lain iaitu facebook learning dan social learning. 

4. Buat masa sekarang dah ada 30 jurnal dan aku akan cari mungkin lagi 20.Tak cukup sebenarnya tu,tapi takpa lah 1 pun dah berpinar mata membaca apatah lagi 50.haha.To my self-never give uo.

No comments:

Post a Comment