Saturday, August 30, 2014

first try pavlova!

okayy,tengah tension2 baca jurnal.rest je tepek resipi pavlova dekat sini.

resipi ini aku ikut dari blog kak Rai ni.mudah sebab ada gambar lagi.Cuma yang bahagian whipping cream tu dia tak tunjuk sangat. Part whipping cream ni lah aku punya tak jadi sangat.Tak tahu la kenapa.Penat memutar..dah la pakai tangan,lepas ni nak beli yang stand mixer je senang.Nak dekat 1 jam kot putar tapi dia tak likat sangat..tapi okay la daripada cair je.Yang whipping cream tu aku tengok dari video ini.

tekan sini
(yang part gula tu aku kurangkan jadi 1/2 cwan)-tak nak manis sangat

banyak betul guna putih telur nya.Kuning telur tu esoknya mak aku masuk dalam nasi goreng.hah.tak lah membazir.

nomnomnommm

the nice texture/meringue.the spoiled cream.



okay.so this is my pavlova.tak menyerlah sebab tak ada strawberry.aku letak kiwi dengan buah oren. aku rasa macam jadi.meringue die pon cantek je rasa macam marshmallow tu cume macam aku cakap tadi,krim je la spoil sikit.apa-apa pun selamat dah di perut ku....nom nom....


No comments:

Post a Comment