Friday, September 20, 2013

i hate u mobile

#Assalamualaikum

Di kala ini, aku terasa begitu stress.terasa nak maki hamun je umobile,penipu tawu tak!!!!!!!!Masa aku nak beli simcard bukan main gebang kan cakap pakej u28 ni simcard die free, then kita bayar hanya untuk yang kita pakai dan bila kita tak guna kita tak payah bayar apa-apa. Baru-baru ni bil sampai rumah kena bayar rm65 , yang mana rm65 ni untuk 2 bulan iaitu bulan 7 dan 8.Bulan7 dan 8 ni memang aku tak guna ok.Simcard pun simpan elok2 je dalam kotak. Tetibe plak tengok kat bil ada bayarannya. Mula2 masa dapat bil bulan7, aku da start pelik da, tapi aku decide tunggu sampai bulan 9,ttapi sampai2 bil je tengok kena bayar gak untuk bulan 9.Pehhhh.pilu..aku terbayang duet gaji akuu yang tak seberapa tu habes melayang gitu je.Hem.tapi mungkin ada hikmah di sebaliknya kan sebab aku dah dapat kerja sekarang.Lepas daapat bil dan dengan rasa 'hot' yang teramat, aku call centre. Tak puas hati gila wey. Orang service centre tu cakap pakej ni guna atau tak guna kena bayar. Aku lak terang balik masa aku pergi beli orang kedai cakap yang kita hanya bayar apa yang kita gunakan. Rasa macam nak gaduh dah time tu.Saket hati la weyh. Haritu cakap lain, ni cakap lain. Company sama kot, maksud aku bos umobile. Aku cakap memang dengan perasaan yang cukup geram lah time tu. Lepas tu tak larat dah nak dengar jawapan2 dari staff tu ak cakap ok je, staff tu pun cakap ok,then letak terus telefon. Betapa marahnya time tu, fuh.Staff tu cakap kena pergi centre untuk terminate. Amboi, kalau register bukan maen banyak kiosk, ni nak terminata, seketol -dueketol je centre utk setiap negeri. Macam melaka kat mlk raya, jauh kot.Entah bila aku nak pergi dah la services centre tu waktu bukak adalah hari biasa. Cmana la nak keluar waktu kerja.Ya Allah sabar ja lah kan...

No comments:

Post a Comment