Friday, September 13, 2013

Site visit di Desa Balqis, Kuala Linggi, Melaka



 #Assalamualaikum.

eceh.tajuk nak site visit. sebenarnya lebih kurang macam survey-survey je giteww. Tujuan 'site visit' ni sebab keluarga belah mak planning nak buat family day kat situ. Actually, aku yang cadangkan tempat tu. Terjumpa waktu sedang men-google chalet yang mak andak cadangkan. Then, bila aku try call semua chalet dekat2 situ banyak yang da fully booking untuk chinese new year tahun depan kecuali desa balqis ni. Cuma desa balqis ni mahal sikit la. Since desa balqis je yang tinggal dalam pilihan maka kitorang decide untuk stay kat desa balqis ni. So, nak dijadikan cerita, aku,mak ngan adek2 aku pegi la site visit .Kekonon nya boleh la nak tengok betul ke kawasan dia cantek macam dalam web tu, betul ke rumah tu besar..haa.ye la lagipun kat melaka je pon. Mula-mula sampai segan-segan juga nak masuk,lepas tu mak aku lah tegur staf kat situ. Diorang tengah mengemas,mak aku pun duduk la kat anjung rumah tu. Staf tu siap jemput kitorang masuk lagi kalau nak tengok2 dalam rumah tu. Rumah yang kitorang dapat masuk rumah pakngah dengan rumah paklong, rumah yang lain dah kunci .Ini antara dua rumah yang paling besar lah kat situ. Aku dengan adik aku siap tumpang toilet lagi kat rumah pak ngah.hehe.Toilet dia besar kot, budak2 kecik 2-3 orang boleh lah lau nak berpesta air kat situ.hehe.


antara rumah yang ada.yang ni 2 tingkat
adek feeling so happy


football field, hujung sikit swimming pool, hujung lagi pantai (orang tu cakap air kat situ tak berapa bersih,berlumpur,so tak berapa sesuai nak mandi kat situ)

view dari tepi rumah pak long*dustbin hitam juga mahu interframe

road at the side of the house.

the lonely babyvy ditinggalkan masa kitorang jalan2
dari depan rumah pak ngah.

bilik di rumah pakngah

anjung rumah pak ngah,panjang huii.leh main congkak kat sini.hehe

anjung rumah pakngah.atok dan nenek minum kopi di sini.pak-pak dan mak-mak sedara juga boleh turut serta

si bujang dan anak dara boleh bergosip di sini.luas teramat ok


rumah-rumah*tak ingat nama*tapi semua rumah ni dekat-dekat je.
Baiklah, ini je gambar yang ada.Berterabur sikit, susah pulak nak susun. Btw, untuk tahun depan harga sewa kat sini akan naik. Means kalau korang plan nak book untuk tahun depan, korang jangan tengok harga kat web, call terus no.yang ada kat web tu dan tanya harga nya ok. Tahun depan insyaallah kalau panjang umur, ada kat bumi semenanjung ( mak aku la ni cakap kot2 aku kena poting kt s..nanti), bulan februari nanti aku update pasal family day tu. Yang ni gambar simpan buat kenang-kenangan since kitorang tak book rumah pak ngah ni pada hari kejadian sebab dah ada orang lain book:( luckily lah, aku dah masuk dan bercam-whore katt rumah pakngah tu,hehe.Lupa nak cakap, terima kasih staf desa balqis yang baik hati sebab bagi kitorang tengok-tengok rumah:)
# gambar tak di edit sebab nak buktikan keaslian tempat itu.sekian
#masa pergi ni memang aim sangat nak book rumah pak ngah, tapi sayangnya dah ada orang book dulu.
# baca Hari Keluarga di Desa Balqis

No comments:

Post a Comment