Wednesday, February 26, 2014

keputusan

Hari ini dengan ceara tiba-tiba (sangat tiba-tiba) bangun pagi, terus tak sabar nak mesej Dr. A. Ini semua gara-gara brainwash yang dilakukan oleh dua orang senior ( degree batch sama,tetapi mereka mula master awal lagi)  selama 2 sesi.peh.kencang habis.aku punya respon : la..macam tu ke..tak pernah tahu pun.'senior' aku tu duk punpangpunpang cakap yang ambil research ni lagi mudah.Pening kepala aku. Sudah la masa tu baru register, lambat pulak register, so aku dengar cerita kawan aku tu untuk buat halwa telinga gitu. Masa balik rumah cerita lah kat emak, emak cakap tuh lah kenapa tak tanya kawan. Aku senyap je.Untuk sesi brainwash kedua,'senior' aku ni betul2 beria, sebab nya ada seorang pensyarah tengah cari budak research dan beliau ada grant. Jadi 'senior' aku kata nanti dapatlah gaji. Saja je guna duit nak tarik perhatian!huu.Jadi pagi tadi, aku pun berjumpa dr.Memang tak tahu lah nak start macam mana, last2 jadi akhirnya proses penukaran dari mode taught course ke research. Penat fikir dan nak buat keputusan. Banyak faktor kena fikir terutamanya posting. Kalau hantar ke Sabah/Sarawak macam mana nak sambung kalau kena attend class????Sekarang ni bila dah buat keputusan nak ambil research, tiba-tiba tertanya mampu tak diri ini.sebab tengok pengalaman orang lain macam banyak yang sukar.Tadi waktu jumpa dr. pun dr. ade tanya. Masa tu yakin la cakap insyaallah boleh. Sekarang bila duk google tiba-tiba ragu2 tu datang.ya Allah..jauhkanlah dari keraguan itu. Ini pun kelas petang dengan esok tak masuk da sebab nak tukar research da. Waktu telefon mak, mak cakap ikut keputusan sendiri. Mak ok je dan ayah pun memang akan selalu sokong je apa punkeputusan keputusan yang aku buat. Jadi , keputusan nya memang kat tangan aku. Harap-harap nya dipermudahkan Ya Allah...ditunjukkan jalan yang benar lagi betul.

No comments:

Post a Comment