Sunday, February 23, 2014

Master ji?

#Assalammualaikum

Jika dikira secara kasar, 6 hari sudahla aku berada di UTM. Fikir punya fikir, mengenangkan posting yang tak kunjung tiba lalu aku pun tekad nak sambung belajar balik ( sekarang spp da mula panggil interview...!alhamdulillah ).It was such a hard decision to make.really hard.too many things to be considered. And of course lah money become the number One. Masa tarikh 18 Februari aku daftar tu pun dah kira lambat. Keputusan dibuat waktu saat-saaat akhir. Masa dua tiga hari ada kat utm macam tak percaya gak la rasanya, tapi sekarang dah boleh terima dah , dan lagipun keputusan tu aku yang buat sendiri kan.Mula-mula nak sambung tu cerita dekat mak je, mak jawab- suka hati, ikut lah keinginan diri tu. Lepas tu aku cakap, yuran dia mahal. Mak kata takpe, insyaallah ayah boleh bayar. Lepas cerita kat mak, hati still tak lega. Last-last cakap terus kat ayah nak sambung belaja bla, bla,,,,, ayah cakap ok je sebab tak tahu lagi kan posting bila dan tak de buat apa sekarang (masa ni baru berhenti kerja).Lepas tu ayah terus tanya yuran berapa..ayah cakap tak pe ayah boleh bayar.wuuu...terharu..aku cakap ok nanti aku sebab masa tu dah lambat daftar jadi tak pasti boleh daftar lagi ke tak dan aku pulak nak tukar mod kursus dari research ke taught course. Tanya member aku yang baru daftar dia pun macam tak sure. Jadi ayah suruh call tanya pakcik aku yang kerja kat pejabat fakulti aku. Dah dapat feedback dari pakcik aku dia suruh datang utm cepat2. Masa tu borang nak kena settle macam-macam.Medical check-up , ayah aku yang temankan. Lepas tu keesokan hari nak pergi utm pun, ayah yang hantar. Serabut dan leceh gak la bila daftar bukan pada masanya. Leceh sangat!!1 nasib lah ada pakcik aku dan semuanya berjalan dengan sangat lancar. Alhamdulillah.Masa nak balik tu siap lagi cakap dengan ayah aku ' takut'....ayah aku cakap 'nak takut apa'..wuu.hiba kot masa tu sebab dah lama duduk rumah. then da peluk cium, say goodbye..bermula lah kembali kehidupan saya sebagai pelajar.huhu. dan because of all these i need to score good pointer!and always praying for my parents.insyaallah:)

No comments:

Post a Comment