Tuesday, February 11, 2014

Perarakan Maulidur Rasul

#Assalamualaikum

Alhamdulillah, sabtu lepas ( 8 Februari ) ada sambutan maulidur rasul di masjis kawasan tempat tinggal aku. Dan semestinya lah ada perarakan dan ini first time aku join.hehe. Sebab ayah dengan mak ajak.Tapi seronok sebab jalan-jalan dekat kawasan kampung yang indah.Lepas tu boleh pulak ter-flashback memori jalan-jalan raya rumah kawan sek.ren dekat situ.ahh.serius rindu.rajin gila dulu.. dah lah jauh jalan tapi tak terasa pun.Sebab sambil jalan sambil borak-borak.Seronok!ok kembali ke maulidur rasul-- ada beberapa kontijen  kumpulan yang turut serta macam ikut taman dengan kampung lah, ada juga pelajar kolej komuniti dan sekolah rendah agama.Masing-masing bawa sepanduk dan ada yang pakai pakaian seragam semuanya. Kumpulan taman aku pun pakai baju kurung sama warna cuma aku dengan mak aku je lari tema sikit sebab mak aku kata mak ak kan leader..kihkih.aku pulak ditugaskan kena ambil gambar.susah kot nak ambil gambar sambil jalan lepas tu dah la nak kena face muka orang yang berjalan ke depan (means aku jalan ke belakang la).ok.jom tengok hasil tangkapan gambar..











ugly side of me:P #not to be forgotten, i wear 2.5 inch shoes sewaktu berarak.awesome:P#
okay.sebagai kesimpulan daku sangat gembira sebab berpeluang sertai perarakan ini sebab dapat tegur mak cik2, dapat flashback memori dan tambah pahala.yay!:)

No comments:

Post a Comment